top of page

5 dolog, amire a CRM rendszer bevezetésénél ügyelni kell

Minden egyes telefonbeszélgetés vagy találkozó során újabb információkhoz juthatsz az ügyfeleiddel kapcsolatban. Ezeket vezetni kell valahol, de nem mindegy, hogy hol. A félreértések, a hiányzó információk és a kommunikációs problémák elkerülése végett egy közös, megbízható rendszerben érdemes tárolni az ügyfelek adatait.


A CRM (Customer Relationship Management) rendszerek nem csak tárolják az ügyféladatokat, de olyan kimutatásokhoz és eredményekhez juthatsz hozzá általuk, melyek előrelendíthetik a vállalkozásodat. A témakör alapvető tudnivalóit szedtük össze, hogy képbe kerülj: a CRM jelentése, előnyei és hátrányai is nagyító alá kerülnek most.


Miért éri meg mindez neked?


Látjuk, hogy a CRM az ügyfélkapcsolatokat kezelő cégek életében fontos szerepet vállalhat. De mik is a pontos előnyei, miért éri meg lecserélni az Excel fájlokat egy teljesen új rendszerre?


Egy helyen találod az összes ügyféladatot, ami növeli a munka hatékonyságát és megkönnyíti a kommunikációt. Közvetlen láthatod, mi történik az ügyfeleddel: ki, mikor, miért és mit beszélt vele. Az ügyfelek általában elvárják, hogy a cégedből mindenki pontosan mindent tudjon a ügyükről. Az aktuális, egy helyen kezelt adatok segítik kézben tartani az információkat.


Segít kiépíteni a hosszú távú kapcsolatot az ügyfelekkel a gördülékeny és eredményes kommunikációnak köszönhetően. A kinyert adatok alapján mindig látni fogod: kinek, mikor és milyen tartalmat érdemes küldened. Fontos, hogy az értékesítés során a nemek is tartogatnak magukban lehetőséget a jövőben.


Automatizálhatod a folyamataidat. Az adatok központosításának köszönhetően, automatikusan beütemezhetsz emaileket, hírleveleket, melyeket minden ügyfél számára személyre szabottan és időzítetten küldhetsz.


Hozzájárul a nyereség növeléséhez, hiszen a célzott kommunikáció az értékesítésedre is pozitív hatással lesz. Fontos előre tisztáznod, milyen információk támogathatják az értékesítésed növelését, ez alapján kell majd bekérned az adatokat.



Erre figyelj a CRM rendszer bevezetésénél

Minden újításnak lehetnek negatív hatásai és hátrányai, a CRM rendszereknek is. Azonban ezek sok esetben kivédhetőek és elkerülhetőek, ha felkészültek vagyunk.

  1. Az új rendszer a munkafolyamatok átalakítását követeli meg. A cégben mindenkinek el kell sajátítania a rendszer használatát. A munkatársak betanítására időt és energiát kell áldozni.

  2. A CRM által minden nyomon követhetővé válik, sőt a munkatársak hatékonysága is mérhető általa. Ezt sokan nem szeretik, van akire nyomást helyez, melyet nem jól kezel, emiatt esetenként rosszabbul teljesíthet.

  3. Az ügyféladatokat külön rögzíteni kell, mert sajnos maguktól nem kerülnek bele a rendszerbe. Mindez sok időt, pontosságot és rengeteg odafigyelést igényel a munkatársak részéről.

  4. Biztonsági problémák. Habár a CRM rendszerek védettek és biztonságosak, bármikor akadhat valamilyen probléma, amely veszélybe sodorhatja a kezelt adatokat. Még csak nem is kell adatlopásra gondolni, hiszen ha a rendszer áramellátása száll el, akkor is rengeteg értékes adatot veszthet a céged. Éppen ezért tanácsos biztonsági másolatot készíteni és tárolni az adatokról.

  5. Szükséged lesz technikai segítségre, felügyeletre. A CRM rendszert karban kell tartani, bármikor bármilyen hiba felléphet, ezért mindig felkészültnek kell lenned. Külső cégtől is kérhetsz segítséget, de akár alkalmazhatsz egy specialistát is erre a pozícióra.

Érdekelnek a CRM rendszerek? Szeretnél többet megtudni az előnyeiről? Látogass el Hyperteam CRM oldalunkra, ahol bővebb tájékoztatást kaphatsz cégünk CRM rendszeréről.

A teljes cikket szeretnéd elolvasni? Kattints ide.

Comments


Kövessen minket Facebook és LinkedIn oldalunkon!

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
bottom of page